MOBILBOARD jede na vlně udržitelnosti

Náš příběh

MOBILBOARD jede na vlně udržitelnosti

S projektem udržitelné reklamy ve veřejné dopravě udáváme nový směr vnímání OOH reklamy, říká Radmila Pospíšilová ředitelka a majitelka společnosti.

Příběh začal v roce 2019, kdy se začaly objevovat snahy o zrušení reklamních ploch na krajských autobusech v rámci veřejných soutěží. Dopravci již nemohli podle nových smluv s kraji žádnou reklamu provozovat. Sílící boj politiků proti reklamnímu smogu ve městech tento negativní postoj k reklamě jako celku jen podpořil.

Milé zastavení s panem ministrem

Outsourcing reklamy na autobusech ODIS v Moravskoslezském kraji nastartoval nový model spolupráce, který řeší omezení ploch na autobusech inteligentním způsobem a nastavuje jasná pravidla provozování reklamy. Následovaly další kraje a města, které přijaly nový model provozování komerčních kampaní a jsou pozitivním příkladem a reálnou případovou studií. Nový fungující model spolupráce jsme letos spustili také v Žilinském kraji

Měníme vnímání pohyblivé reklamy jako užitečného media

MOBILBOARD je dlouholetý dodavatel reklamy a internetu v hromadné dopravě. Téma udržitelnosti reflektuje postoj k MHD reklamě z hlediska jejího přínosu a perspektivy pro dopravce, města, klienty i cestující. Projekt má za cíl změnit způsob a přístup k vnímání MHD reklamy, umožnit lépe pochopit její princip a užitek pro všechny zainteresované – tržby z reklamy se přesouvají zpět do dopravy.

Udržitelnost jako nový standard

Sázíme trávu na stánek
Stavíme veletržní stánek s tématem udržitelnosti

Projekt udržitelná reklama ve smyslu digitalizace a monetizace ploch ve veřejné dopravě není jen o využití nových technologií, ale i o změně celkového přístupu k MHD a jejímu komplexnímu využití. Reklama v hromadné  dopravě hraje totiž pozitivní roli v dlouhodobém přenosu informací, z hlediska návratnosti financí zpět do dopravy, k podpoře podnikání v regionech, k eliminaci nelegálního reklamního smogu.

Definovali jsme si principy udržitelné reklamy v hromadné dopravě

Udržitelnost v reklamě na veřejných dopravních prostředcích vnímáme ve smyslu:

  • Digitalizace:  Flexibilní a měřitelný přenos informačního nebo reklamního obsahu skrze Wi-Fi a LCD. Okamžitě a v reálném čase, s úsporou lidských zdrojů a materiálů na výrobu reklamy. Jednoduché, rychlé a nízkonákladové řešení pro dopravce i reklamní zadavatele.
  • Konektivity:  Průmyslové Wi-Fi routery od MOBILBOARD umožňují připojení k LCD a dalšímu hardware. Routery zajistí jednoduchou obsluhu a vzdálený přístup do všech zařízení ve voze, správu obsahu, a zároveň uspoří náklady na servis.
  • Monetizace: Inovativní přístup pro dopravce jak generovat finanční prostředky z reklamních ploch. Příležitost, jak podpořit a kultivovat služby hromadné dopravy pro cestující a zatraktivnit široké veřejnosti tento ekologický způsob přepravy.
    Pro klienty představuje MHD reklama efektivní nástroj pro budování širokého povědomí o jejich firmě či značce s dlouhodobým dopadem. Mobilita ploch a poutavý vzhled potvrzují vysokou míru zaznamenání reklamního sdělení směrem k veřejnosti.
  • Užitečnosti: Pracujeme s reklamními plochami s přidanou hodnotou, které okolí nezatěžují. Využíváme pouze legální a již existující plochy vozů veřejné dopravy, které mají v dopravní infrastruktuře svůj účel a užitek. Na rozdíl od nelegálních statických médií nezanechávají rušivý dojem a vizuálně neznečišťují prostředí, ve kterém žijeme.
    Reklama na vozech veřejné dopravy přináší skvělou příležitost, jak podpořit cestovní ruch, podnikání a ekonomický růst. Pohyblivá image reklama má v regionu dlouhodobý účinek, reklamní zadavatel se tak stává součástí udržitelné cirkulární ekonomiky, která přispívá k rozvoji a k lepší kvalitě života ve městech.
  • Ekologie: Udržitelnost vidíme i v oblasti tisku grafických polepů. Spolupracujeme s dodavateli, kteří využívají nové technologie ekologického tisku na bázi vody, tedy šetrnější a ohleduplnější variantu ke svému okolí. 

Čistější, efektivní a vizuálně neinvazivní způsob reklamy přináší výsledky a potvrzuje úspěšnou spolupráci

Plochy vozidel veřejné dopravy jsou nejen efektivně využity pro komerční účely, ale také pro vlastní podporu kulturních či jiných institucí v kraji. Výsledkem je modelové řešení pro dopravce, města a kraje, které odpovídá na otázky jako:

  • Jak může fungovat model pro kraje a města z pohledu příjmu financí z reklamy?
  • Jak získat finance a zároveň udržet jednotnou identitu dopravních prostředků?
  • Co je klíčem k digitalizaci a kultivaci médií v dopravě?

Zaujal Vás projekt Udržitelná reklama na vozech veřejné dopravy? Nejste s námi v užším kontaktu a rádi byste vyzkoušeli tento typ reklamní spolupráce? Kontaktujte nás na poptavka@mobilboard.cz , kde Vám rádi sdělíme bližší informace.