Opět potvrzeno. Reklama na dopravních prostředcích lidi obtěžuje minimálně!
Pozitivní hlasy reklamu považují za součást ekonomiky a moderního životního stylu.
MHD reklama lidi obtěžuje nejméně
Postoj české veřejnosti k reklamě se pomalu mění. Pozitivní hlasy ji považují za součást ekonomiky a moderního životního stylu.
Výzkum České marketingové společnosti představil poslední výsledky měření „přesycenosti reklamou“ a postoj veřejnosti k jednotlivým media typům. Z šetření vyplývá, že konkrétně reklama na dopravních prostředcích zvenku kategoricky vadí pouze 27 % občanů, zevnitř
24 %. Vedle reklamy v místě prodeje, kterou hodnotí veřejnost jako nejméně obtěžující, viz 13-35 %, vykazuje MHD reklama v některých oblastech velmi podobné hodnoty.
V porovnání s předešlými lety má odmítavý postoj k reklamě na vozech veřejné dopravy klesající tendenci. To je skvělá zpráva a impulz,
proč využívat pro své brand kampaně právě tento média nosič!
A ke kterému typu reklamy se veřejnost staví nejvíce odmítavě? Klasicky nejhůře dopadly přerušované reklamní bloky na komerčních TV stanicích, které negativně vnímá až 79 % občanů, dále reklama na internetu 65 %
a reklama na sociálních sítích YouTube 54 % a Facebook 48 %.
Přibývá lidí, kteří reklamu tolerují
a sympatizují s ní
Obecně se postoj veřejnosti k reklamě mění a roste počet lidí, kteří s ní do jisté míry sympatizují, tolerují ji a uznávají ji jako prostředek pro podporu ekonomiky a součást nákupního procesu spotřebitele. O tom svědčí meziroční 12% nárůst nákupního chování realizovaného na základě reklamního sdělení, zejména pak při nákupu potravin, kosmetiky, drogerie, elektroniky či spotřebičů.
Reklama se tímto staví do role užitečného nástroje, který kupujícím pomáhá při výběru zboží.
Zdroj: ZEMANOVÁ, M., Studie: Češi a reklama 2020 [online]. Praha: Focus Agency, s.r.o. Vydáno 20.02.2020. Dostupné na: https://www.focus-age.cz/m-journal/aktuality/studie–cesi-a-reklama-2020__s288x15027.html